انتخابات

۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: 997119

فرمانده انتظامی بجستان گفت: کلاهبرداری اینترنتی یک میلیارد ریالی با تلاش ماموران انتظامی در این شهرستان خراسان رضوی کشف شد.

کشف کلاهبرداری اینترنتی در بجستان

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ احمدرضا شهنواز گفت: بدنبال مراجعه و اعلام شکایت یک شهروند به پلیس فتا بجستان مبنی بر برداشت غیر مجاز یک میلیارد ریال از حساب بانکی اش، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی پرونده به صورت ناآگاهانه یک نرم افزار همراه بانک جعلی را از بستر اینترنت دانلود و بر روی تلفن همراه خود نصب کرده که با این اقدام در دام سارقان اینترنتی گرفتار شده و مبلغ یک میلیارد ریال از حسابش به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

فرمانده انتظامی بجستان گفت: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کرده و پس از انجام اقدامات پلیسی متهم را شناسایی و مبلغ کامل به حساب مال باخته برگشت داده شد.

شهنواز ادامه داد: با توجه به شیوه‌های گوناگون و جدید کلاهبرداران و سارقان اینترنتی در انجام اعمال مجرمانه و خراب کارانه مردم همراه بانک را تنها از سایت اصلی بانک‌های مربوطه دانلود کنند و به هیچ وجه برای خرید شارژ انتقال وجه دانلود نرم افزار بانکی یا هرگونه تراکنش مالی از جست و جو در سایت گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجو گر بهره نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.